Code of Driving Conduct

In Australië hebben ze voor het nieuwe seizoen een set regels opgesteld die duidelijker zouden moeten maken wat kan en wat niet kan, bijvoorbeeld bij het inhalen.

Veel te vaak ontstaat er discussie bij inhaalmanoeuvres of de piloot er nu ver genoeg naast zat of niet…
Met deze regels proberen ze dit duidelijker vast te leggen, zodat elke piloot weet wat kan en wat niet kan.

“The Code of Driving Conduct provides drivers and officials with a clear and decisive set of rules while allowing drivers to fully understand what they can and can’t do on the track.

“Hopefully what it will do is promote hard and fair racing while assisting to develop the skills of our drivers.”

de definitie van inhalen (Karting Australia)

de definitie van inhalen (Karting Australia)

Vroeger waren er blijkbaar enkel regels die verband hadden met al dan niet contact maken met de andere kart.

bron: kartsportnews.com

Ook bij ons hoor je wel verschillende meningen. Sommige mensen zeggen dat je er genoeg voorbij bent als jouw voorwielen aan zijn achterwielen zitten. Anderen zeggen jouw voorwielen halverwege zijn kart, of zelf jouw voorbumper aan zijn voorwielen.

Zij definieren het hier dus als met het voorste van je kart (jouw voorbumper) aan zijn stuur

Interessant!

CyCo

1985, Aalter, BE

Laat een reactie na

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.