Kart-Events.be Fin de saison race Brugge
18 teams aan de start.
Voor het eerst werd er met een soort puntensysteem gewerkt. Daarvoor werd ook de kwalificatie in 2 delen opgesplitst. De som zou dan de startgrid bepalen.
Elk team kon 4 keer punten verdienen;
Punten op 25 voor de ‘gewone qualify’.
Punten op 25 voor de hotlap qualify.
(Som van de 2 bovenstaande bepaalde de startgrid.)
Punten op 75 voor finishpositie in de race.
Punten op 25 voor fastest lap in de race.
(Som van de 4 bovenstaande bepaalde de daguitslag.)
In de qualify leek het lang te gaan tussen het team Traxxis – Kartzone.be (wij deden opnieuw beroep op Traxxis Racing Team om samen een team in te schrijven) en Standwork, maar in de allerlaatste ronde konden zich nog enkele teams moeien op een ietwat opdrogende piste, waardoor het uiteindelijk BlueStar Racing Team 3 was die aan het langste eind trok, en samen met team Eethuis ‘t kaderke de twee eerder genoemde teams naar plaatsen 3 en 4 verwees.
In de hotlap qualify vervolgens was het een sterke Danny Van Domburgh die de snelste tijd liet noteren voor team Lazymonkys, voor opnieuw BlueStar Racing Team 3, Team#HONDA en Traxxis – Kartzone.be.
Grootste ‘slachtoffers’ bij de frontrunners hier waren duidelijk Standwork (9e) en vooral BlueStar Racing Team 3 (14e) die zich blijkbaar lieten verrassen en een fout maakten in hun hotlap. Ook BlueStar Racing Team 1 (17e) en Traxxis Heavy (18e en laatste) hadden reden om te vloeken, en lieten kostbare punten liggen.
De startgrid moest nog ietwat aangepast worden omdat twee teams onder gewicht bevonden waren na de hotlap qualify.
Pole position was dus voor BlueStar Racing Team 3, voor Traxxis – Kartzone.be en Lazymonkys.
De race zelf verliep vrij straight-forward. Vanuit de achtergrond kwamen enkele teams naar voor gereden die in het begin van de race enkele goede karts hadden. BlueStar Racing Team 2 maakte indruk en kon al vrij vroeg in de race de leiding overnemen, en zou die uiteindelijk ook niet meer afstaan. Standwork – FSA gaf bijna nog een 2e plaats uit handen door niet lang voor het einde van de race zichzelf rond te zetten, maar kon uiteindelijk toch nog de 2e plek in handen houden.
Traxxis – Kartzone.be vocht voor wat ze waard waren, maar bleven het grootste deel van de wedstrijd op dezelfde afstand hangen van hun voorliggers. Zij finishten uiteindelijk als 3e.
Het op pole gestarte BlueStar Racing Team 3 moest uiteindelijk genoegen nemen met P4, voor XploZiV die een sterke remonte maakten na een qualify en startplek in het middenpak.
Voor de piloten zelf was het lang onduidelijk wat dit betekende voor de eindstand. Standwork – FSA leek vrij duidelijk met de overwinning te gaan lopen, maar daarachter was het sowieso spannend.
Uiteindelijk finishen BlueStar Racing Team 3 en Traxxis – Kartzone.be met gelijke punten, waarop de finishpositie in de race de doorslag gaf. Hierbij trekt Traxxis – Kartzone.be dus aan het langste eind met een 3e plaats, en wordt als 2e in het dagklassement opgenomen, voor BlueStar Racing Team 3.
Heel jammer natuurlijk voor BlueStar Racing Team 2 die overtuigend de race wonnen, maar net niet genoeg punten sprokkelden om op het eindpodium te komen. Dit voornamelijk door een desastreuze hotlap qualify waarin ze een fout maakten en slechts de 14e tijd lieten noteren. Ook de fastest lap in de race kon iets beter – voornamelijk te wijten aan het feit dat ze de race niet met hun beste karts eindigden (wanneer de piste het snelste lag), idem voor Standwork – FSA en Traxxis – Kartzone.be trouwens.
Het volledige resultaat zie je hieronder.
P1. Standwork – FSA: Kris Cools & Johan Huygens
P2. Traxxis – Kartzone.be: Sander De Baets & Stefan Verhofsté
P3. BlueStar Racing Team 3: Kevin Lemmens & Opnithi Puyato
P4. BlueStar Racing Team 2: Mathieu Huls, Guillaume Huls & Alain Huls
P5. XploZiV: Nicolas Leroy & Frederik Rambout
Opnieuw mooie waardebonnen als prijzen voor het podium.
Resultaten ook op MyLaps.
Lees meer op ons forum.
Recente reacties